Nyheter från oss


5 april 2017

Påskmarknad på Elfviksgård 8 april - ReFurn Lidingö har öppet!!

Påskmarknad på Elfviksgård lördag den 8:e april. 
Smaka fynda upptäck och upplev på gården mellan 11-16


Hit kommer du antingen med bil eller buss 204 från Ropsten, Välkomna

SKICK
Utmärkt vid fint väder

BILDER
Small fullsizeoutput 37c 




28 mars 2017

För dig som köper/bokar online

Om du bokar en artikel som innehåller flera varor, t.ex om du bokar en artikel som innehåller fyra stycken stolar, så kommer alla stolarna i artikeln vara reserverade till dig, men enbart beloppet för EN av stolarna kommer att reserveras på ditt kort. Så du kommer få lov att betala för de resterande stolarna i separat när du kommer till butiken för att hämta dem. 
Självklart är det ok om du bara vill ha en av stolarna. 
Detta gäller enbart artiklar som innehåller mer än EN produkt. 


Vi jobbar på att förändra vårt datasystem så det skall kunna hantera det här på ett smidigare sätt. 




16 oktober 2016

Missa inte att följa oss på Instagram!

Ni hittar oss på Instagram som:

@refurn_ab 

I vårt instagramflöde försöker vi bjuda på en blandad kompott! 
Om du lägger upp något du köpt på Instagram, tagga oss gärna.

Vi försöker att regramma saker som ni gjort om, vi älskar att se 
vad våra kunder gör med sina nygamla saker de huttar hos oss på
Refurn! 

Andvänd gärna hashtag: #refurnAB 





22 augusti 2016

Onlinesystemet uppgraderas och effektiviseras!

Om du tidigare har handlat av oss eller är en helt ny kund:

VÄLKOMMEN!

Vi vill börja med attberätta att vårt bokningssystem har nu moderniserats, uppdaterats och
effektiviserats.

Vi vill att alla våra kunder ska ha möjlighet att få tillgång till så mycket av
vårt utbud som möjligt och att populära varor inte blir liggande, eller att två
kunder bokar samma vara. Eftersom detta är nytt både för oss och kunder så kommer små förändringar ske, allteftersom vi upptäcker vad som fungerar bra och mindre bra. 



Nedan följer en liten förklaring om vad som är nytt som både för dig som
handlat av oss förut och för dig som är en helt ny kund:
 

För att kunna reservera/köpa en vara online kommer vi behöva dina
kortuppgifter, pengarna kommer att reserveras på ditt kort, men köpet kommer
inte debiteras förrän du kommer till butiken och hämtar varan. Detta är den
tjänst vi kallar ”Köp nu”. I och med att kund köper en vara så kommer den inte
synas på hemsidan längre.



Om du är osäker på om du vill köpa en vara men lätt vill hitta tillbaka till
den så kan du numera markera den som FAVORIT. Favoritfunktionen betyder inte
att du på något sätt har förtur på en vara, utan för att du snabbt och lätt
skall hitta tillbaka till en vara du har tittat på. Om en kund köper varan
försvinner den ut din favoritlista, men om kund bestämmer sig för att annullera
köpet kommer du återigen se varan bland favoriter.



Funktionen Intresseanmälan finns fortfarande kvar, en intresseanmälan ger dig
på intet sätt förtur på en vara. Du dyker dock upp i vårat system som
intresserad av en vara och vi kontaktar kunder i mån av tid. Om du har frågor
om en vara är det bättre att du ringer och pratar med personalen i butiken där
varan finns.

Varan som du har köpt, hämtas ut senast tre dagar efter dagen då du köpt den. Då
vi har små lokaler och vill kunna erbjuda våra kunder så mycket nya varor som
möjligt så har vi inga möjligheter att lagra möbler som inte hämtas inom tre
dagar. Vi kommer att debitera 50 kr/dygn efter passerad upphämtningsdag, och efter
en vecka kommer vi att debitera lagring och frakt, men låta pengarna som varit
reserverad för varan återgå till kundens kort och lägga ut varan på hemsidan
igen.

Nytt är också att vi tar ut en fraktavgift när vi fraktar varor mellan
butikerna, och denna avgift kommer att debiteras även om du bestämmer dig för
att inte fullfölja ett köp. Fraktavgiften är samma oberoende på hur många varor
du vill ha fraktade till en annan butik, så länge alla varor fraktas från samma
butik.

I vilken butik en vara finns anges i annonsen. Du är alltid välkommen till
aktuell butik under våra öppettider för att titta och köpa varor. Butikerna har
en hel del mindre varor som inte läggs ut på nätet, som leksaker, porslin,
lampor, prydnadssaker, husgeråd, bestick och dylikt.

FÖRST TILL KVARN gäller och populära varor försvinner snabbt, så för att vara säker på att en
vara som du hittat online, rekommenderar vi att du köper den innan du kommer
till butiken! 




29 januari 2016

ReFurn öppnar upp för att kunna boka varor från Bergshamra till Hammarbysjöstad

From februari kan kunder i Hammarbysjöstad få varor körda från Bergshamra till Sjöstadsbutiken. Vi kör på tisdagar och torsdagar och man kan komma som tidigast samma dag som en körning. Vi tar 35 kr för den tjänsten oavsett köp och per vara för att klara trängselskatter och alla kostnader kring servicen. Många av våra kunder har efterfrågat denna möjlighet så vi öppnar på prov från Bergshamra till Sjöstaden så får vi se hur det går.

Allt hänger på att vi slipper bokningar där kunder glömmer bort att vi faktiskt kör saker åt dem när de inte finns på den plats de bokas från. Från Stjärnhov och Hemmesta kör vi som vanligt . Ring oss i tid om ni ångrar er innan en körning.


Varmt välkomna




26 april 2015

Nu öppnar hantverksdelen i ReFurn Bergshamra

I anslutning till ReFurn butiken i Bergshamra centrum på Björnstigen 24-26 öppnar nu vår "gör-det-själv butik". Där kan man handla ur det sortiment som bland annat hantverksprodukter som ReFurns hantverkare använder för att renovera mycket av våra möbler som säljs i alla butiker. Där finns också möjlighet att komma in och få råd till hur ni ska fixa era fynd. 
Det går att beställa tyger, beslag och köpa både tapetserarmaterial i begränsad upplaga samt våra vanliga varor som baolinolja, danishoil, antikvax, fisklim, trälim, baoflexpennor, sandpappermaterial, möbeltassar m.m.

Varmt välkomna in. Öppettider varierar inledningsvis men med ambitionen att vara öppet vardagar kl 10-17 och ingången är något till vänster om den stora ingången. Startdatum är 27/4.




26 februari 2015

Butiken i Bergshamra byter adress till Björnstigen 24-28

Nu äntligen kommer vi att flytta in tvärs över torget till vår nya butik i Bergshamra. Den nya adressen är Björnstigen 24-28.
Första dagen vi har öppet där och inte i gamla lokalen på Rådjursstigen 1 är på lördag den 28 februari. From nästa helg dvs den 7-8 mars kommer öppettiderna på helger att ändras till kl 10-17 från kl 11-16 dvs vi har öppet lite längre.

Dessutom kommer vi såsmåningom öppna en gör -det -själv del där man kan införskaffa hantverksmaterial och rådfråga hantverkare på vardagar.




29 oktober 2014

Ny Funktion - Varukorg

Nu har vi infört en varukorgsfunktion.
Där kan du få en översikt över dina bokningar.
Du kan också själv ta bort eventuella bokningar och intresseanmälningar.




11 mars 2014

Artikel om butiken i Bergshamra

Signalisten har skrivit om ReFurns verksamhet i Bergshamra.
I och med detta utökar vi öppettiderna och har även öppet måndagar kl 10-18.
Onsdagen den 12/3 har vi extra utbildningsmöte och öppnar kl 11 istället för kl 10.
Varmt välkomna!

http://issuu.com/signalisten/docs/signalen_nr1_2014?e=8156485/7010042




19 december 2013

Intervju vintern 2013

Studenter intervjuar ReFurn




18 november 2013

Nu öppnas insamling på ÅVC Högdalen/Vantör

Under resten av november och december kommer ReFurn att börja samla in möbler på ytterligare en ÅVC, Fasta tider finns ej under första tiden då vi måste se över vilka dagar som fungerar att ha öppet. Den kommer skilja sig så tillvida att det mer är öppet på vardagar än som på de andra där vi står på helgerna.
Det är för att öka möjligheterna att kunna lämna under andra dagar än helger. Ring gärna om ni vill stämma av att vi står en aktuell dag när ni tänkt hälsa på. 08-290040 och be att få prata med Mattias.




17 december 2013

En film om vad ReFurn gör

ReFurn Återanvändning av möbler