Handla hos oss

Vi presenterar möbler och övrig inredning löpande här på hemsidan. I vår butik på Lidingö hittar du också många saker som vi inte hunnit annonsera på vår hemsida. Först till kvarn gäller och populära varor försvinner snabbt. 


FAVORITER

Favoritfunktionen är till för dig som kund, för att du snabbt och lätt skall hitta tillbaka till en vara du har tittat på. Om en annan kund köper varan försvinner den ur din favoritlista, men om samma kund bestämmer sig för att annullera köpet kommer du återigen att se varan bland dina favoriter.


KÖP I BUTIK

Numera har vi enbart försäljning direkt i butik men vid överenskommelse kan SWISH och direktleverans utföras.

Vi säljer en del hantverksprodukter i butikerna, om du planerar att renovera en möbel.


RESERVATION/BOKNING VIA TELEFON

Om du är intresserad av en vara kan du ringa och reservera den. Vi kan oftast reservera varan åt dig till arbetsdagens slut.


HEMLEVERANS

Vi kan i de flesta fall erbjuda hemtransport av varor som du handlar hos oss. Fraktavgift återbetalas inte, eftersom det är en utförd tjänst. Beloppet för frakten debiteras alltså även om du bestämmer dig för returnera. Du får givetvis tillbaka fraktavgiften om varan skulle ha skadats under transport.


RENOVERING AV MÖBLER

Vill du ha en möbel lagad, ommålad eller omklädd? ReFurn har tyvärr ingen hantverkare längre, dock har vi ett nätverk av hantverkare som kan kontaktas via info@refurn.se.


SKRÄDDARSYDDA LÖSNINGAR

Kanske ska du utföra ett inredningsuppdrag eller behöver renovera? Ring oss eller skicka ett e-mail till maria@refurn.se så skräddarsyr vi en lösning enligt dina önskemål.


ÅNGERRÄTT & RETURER

Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du ångerrätt vid köp på vår webbplats. Du har ångerfrist i 14 dagar från det att du förköpt varan. Ångrar du dig när du redan tagit hem varan måste du själv lämna tillbaka den i oförändrat skick till butiken där du köpte varan, mot uppvisande av kvitto.

När du handlar direkt i butik godkänner du varans befintliga skick på plats och kan alltså enligt Konsumentlagstiftningen inte återlämna den. Som undantag gör vi återköp på elektronik och belysning som inte har funktionstestats, om det visar sig att de inte fungerar. Detta mot uppvisande av kvitto inom 7 dagar från köptillfället.


Lämna in hos oss

Via oss kan sådant som du inte längre behöver komma till användning för någon annan. Sådant som du kanske inte tror att någon vill ha kan få ett nytt liv.

Vi hämtar till viss mån möbler hemma hos kunder. Skicka ett e-mail med foto och mått på varan till info@refurn.se. Kontakta respektive butik för mer information.