Vi presenterar möbler och övrig inredning löpande här på hemsidan. I våra butiker hittar du också många saker som vi inte hunnit annonsera på vår hemsida.
För att vara säker på att en vara som du sett på nätet fortfarande är tillgänglig, rekommenderar vi att du köper den online, eller ringer oss innan du kommer till butiken. Först till kvarn gäller och populära varor försvinner snabbt.
KÖP ONLINE (gäller ej Lidingö)
Via vår betalfunktion kan du köpa varor direkt på hemsidan dygnet runt.
FAVORITER
Favoritfunktionen är till för dig som kund, för att du snabbt och lätt skall hitta tillbaka till en vara du har tittat på. Om en annan kund köper varan försvinner den ur din favoritlista, men om samma kund bestämmer sig för att annullera köpet kommer du återigen att se varan bland dina favoriter.
KÖP I BUTIK
I butikerna kan du hitta många saker som inte finns på hemsidan. Enstaka gånger kan möbler som står ute i butiken redan vara sålda online. Vi i butiken hjälper mer än gärna till med att hitta det du söker.
Butiken i Bergshamra centrum har hantverkare på plats tisdagar t.o.m. fredagar. De kan anlitas för renoveringsuppdrag av möbler du köper hos oss. Vi tar även emot uppdrag för privata möbler. Läs mer om det under ”Renovering av möbler”.
Vi säljer en del hantverksprodukter i butikerna, om du planerar att renovera en möbel.
RESERVATION/BOKNING VIA TELEFON
Om du är intresserad av en vara kan du ringa aktuell butik och reservera den. Vi kan oftast reservera varan åt dig till arbetsdagens slut.
FRAKT MELLAN BUTIKER
I varje annons anges i vilken butik aktuell vara finns. Upphämtningsdatum, plats och avgift framgår när du klickat på ”Köp nu”. Vill du ha varan transporterad hem från butik finns mer information under ”Hemleverans”.
Vi fraktar endast mellan Hammarby Sjöstad och Hammarby Lager, samt mellan Stjärnhov-Bergshamra/Bergshamra-Stjärnhov. Vid större order och företagskunder kan vi samordna frakt mellan butiker. Kontakta då maria@refurn.se.
OBS! Fraktavgift återbetalas inte, eftersom det är en utförd tjänst. Beloppet för frakten debiteras alltså även om du bestämmer dig för att inte fullfölja köpet av varan. Du får givetvis tillbaka fraktavgiften om varan skulle ha skadats under transport.
HEMLEVERANS
Vi kan i de flesta fall erbjuda hemtransport av varor som du handlar hos oss. Kontakta den butik där varan finns för mer information. Kontaktuppgifter finns här.
RENOVERING AV MÖBLER
Vill du ha en möbel lagad, ommålad eller omklädd? Skicka en bild på den aktuella möbeln och en kort beskrivning av vad du önskar ha gjort till hantverk@refurn.se. Någon av våra hantverkare återkommer med en kostnadsuppskattning. I vår verkstad i Bergshamra centrum, som är navet för denna verksamhet, kan vi även byta ut elen i äldre lampor.
Priset är 500 kronor/arbetstimme på möbler inköpta i någon av våra butiker (vid inköpstilfälle), och 600 kronor/arbetstimme för privata möbler. Eventuell materialkostnad tillkommer.
I anslutning till butiken i Bergshamra centrum finns möbeltapetserare.
SKRÄDDARSYDDA LÖSNINGAR
Vill du köpa en större mängd möbler från Refurn och tycker att det känns krångligt att varorna finns i olika butiker? Kanske ska du utföra ett inredningsuppdrag eller behöver många stolar till en restaurang? Ring oss eller skicka ett e-mail till maria@refurn.se så skräddarsyr vi en lösning enligt dina önskemål.
BETALNING & SÄKERHET
Vi samarbetar med Nets, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via internet. Nets är certifierade av banker och kortinlösare till att hantera betaltransaktioner på högsta säkerhetsnivå. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av Nets och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Vi har därmed aldrig tillgång till din kortinformation och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. Vid betalning online fyller du i ditt kortnummer, kortets giltighetstid och CVC/CVVkod. Vi accepterar betalning med VISA och MasterCard.
ÅNGERRÄTT & RETURER
Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du ångerrätt vid köp på vår webbplats. Du har ångerfrist i 14 dagar från det att du förköpt varan. Ångrar du dig när du redan tagit hem varan måste du själv lämna tillbaka den i oförändrat skick till butiken där du köpte varan, mot uppvisande av kvitto.
När du handlar direkt i butik godkänner du varans befintliga skick på plats och kan alltså enligt Konsumentlagstiftningen inte återlämna den. Som undantag gör vi återköp på elektronik och belysning som inte har funktionstestats, om det visar sig att de inte fungerar. Detta mot uppvisande av kvitto inom 7 dagar från köptillfället.
Via oss kan sådant som du inte längre behöver komma till användning för någon annan. Sådant som du kanske inte tror att någon vill ha kan få ett nytt liv.
Vi hämtar inte möbler hemma hos kunder, men vi tar emot på återvinningscentraler. Vi tar även emot saker för donation direkt i våra butiker. Kontakta då aktuell butik och hör efter om vi har plats för tillfället. Alternativt skicka ett e-mail med foto och mått på varan till info@refurn.se. Kontakta respektive butik för mer information.
I Stockholm finns vi representerade med insamlingscontainrar på återvinningscentralerna i Bromma, Lövsta, Roslagstull och Östberga på följande adresser:
Bromma ÅtervinningscentralFör information om anläggningarnas aktuella öppettider och tillgänglighet, kontakta Stockholm Vatten & Avfall.